Terapija dece mlađeg uzrasta
Unapredite život svog deteta uz pomoć Play terapije
Kome pomaže terapija igrom?
Terapija igrom prikladna je za psihoterapiju dece počevši od treće godine pa do kasnog adolescentskog uzrasta.
Što se ranije reaguje na problem i omogući deci olakšavanje emocionalnih, ponašajnih, porodičnih ili razvojnih problema, terapija će trajati kraće a efekti za porodicu biće dugotrajniji.
Principi ovog psihoterapijskog pristupa se prilagođavaju mlađoj deci uz podršku roditelja ali i starijoj.


Kako terapija igrom doprinosi detetu?
U terapiji igrom detetu se pruža mogućnost da kroz igru u terapeutskom kontekstu izrazi nakupljena osećanja, napetosti, frustracije, nesigurnosti, agresije, straha,itd.
Proigravanjem tih osećanja, omogućuje se detetu da ih izrazi, suoči se sa njima, uči kako ih reguliše ili ih napušta.
U tom procesu deca otkrivaju svoje snage, samopouzdanje, bolje se suočavaju sa problemima, teškim situacijama i uče da regulišu vlastite emocije.
Kada pomaže terapija igrom?
Emocionalni problemi ili problemi u ponašanju
- Strahovi, anksioznost, teškoće kod odvajanja
- Nesamostalost, nesigurnost
- Česte promene raspoloženja, burne emocionalne reakcije, teškoće samokotrole
- Agresivnost, ljutnja, nemir, prkos
- Teškoće u odnosu sa vršnjacima: sukobi, teškoće uspostavljanja saradnje, povlačenje
- Teškoće u odnosu sa odraslima (roditelji, vaspitači, učitelji)
- Teškoće u usmeravanju pažnje, školski neuspeh
Stresni ili traumatični događaji
- Razvod roditelja
- Odlazak ili smrt člana porodice ili ljubimca
- Dolazak prinove u porodicu
- Hospitalizacija, oboljenja deteta ili bliske osobe
- Zlostavljanja i zanemarivanja
Telesni simptomi
- Bolovi u stomaku i glavobolje
- Nemogućnost kontrole ili zadržavanje stolice
- Nekontrolisano mokrenje (enureza)
- Problemi sa spavanjem (noćne more i stahovi, buđenja)
- Drugi telesni simptomi bez medicinskog uzroka
Razvojne teškoće
- Nezrelosti u opštem razvoju ili specifičnim područjima
- ADHD
Modaliteti psihoterapije i terapije igrom koje primenjujemo u svakodnevom radu
- Terapija igrom usmerena na dete
- Attachment plej terapija
- Geštalt plej terapija
- Sandtray playtherapy
- Transakciona analiza

Kako izgleda proces?
Cilj tog razgovora je upoznavanje kao i upoznavanje sa motivacijom i razlozima dolaska. Tri glavne teme prvog susreta su dosadašnji razvoj deteta, dinamika porodice i istraživanje najboljeg oblika terapije za dete. Takođe, bitna tema je i priprema deteta za dolazak na terapiju.
Uobičajeno je da dolazi cela porodica, roditelji i sva deca i tada otpočinje uvodni deo procesa tokom kog se terapeut i dete upoznaju, razvijaju odnos koji je veoma važan za postizanje promene i gradi se poverenje i sigurnost.
U fazi rešavanja problema dete istražuje svoja osećanja kroz terapijski rad, primenom različitih metoda i tehnika namenjenim psihoterapijskom radu sa decom. Uobičajena dinamika dolaska je jednom nedeljno.
Pravi se osvrt na proces i dete se priprema za završetak terapije. Kako je dete deo porodice, roditelji su važan deo promene, uključeni su u savetovanje i zajedničke susrete
Koliko terapija traje?
Trajanje terapije zavisi od brojnih faktora, razloga javljanja, koliko poteškoća traje, kakva je podrška roditelja, temperament deteta, razvojni period u kom se nalazi.
Prosečan broj susreta je od 15 do 20. Nekada je deci potrebno samo nekoliko susreta a kada je kompleksniji problem u pitanju i više.
Kako razgovarati sa detetom o terapiji?
Pre dolaska, detetu je potrebno objasniti da će upoznati osobu koja radi sa decom i koja pomaže deci da se bolje osećaju.
U toku procesa, važno je poštovati da je to lično vreme deteta i izbegavati intezivno ispitivanje o dešavanjima i sadržajima na terapiji.