Psihoterapija adolescenata
Pomozite svojim tinejdžerima da lakše prevaziđu izazove
Kako započinje proces psihoterapije?
Psihoterapija dece uzrasta od 12 godina i starije obično počinje procenom detetovog emocionalnog i psihološkog stanja, kao i njegovih ponašanja i odnosa sa drugima.
Procena se može uraditi kroz razgovor sa roditeljima i detetom, kao i kroz upotrebu standardizovanih testova i drugih alata za procenu.
Namenjena je radu sa decom koja imaju emocionalne ili ponašajne probleme.
Gde se odvija proces i koliko traje?
Terapije se odvijaju u prostorijama savetovališta.
Terapijske sesije obično traju oko 45-60 minuta i obično se sprovode jednom nedeljno.
U zavisnosti od detetovih potreba, terapija može biti kratkoročna (nekoliko nedelja ili meseci) ili dugoročna.

Kako izgleda proces?
Terapijski proces obično uključuje razgovor, projektivne tehnike i druge aktivnosti koje se koriste kako bi se detetu pomoglo da izrazi svoje emocije, nauči nove načine reagovanja na stresne situacije, kao i da razvija veštine komunikacije i socijalizacije.
Terapeut će često raditi sa roditeljima kako bi im pomogao da razumeju kako mogu da pomognu svom detetu u procesu terapije i kako da primene nove veštine i tehnike u svakodnevnom životu

Kako izgleda psihoterapija dece od 12 godina?
Prvi korak u terapiji igrom je procena detetovih potreba i problema. Terapeut će razgovarati sa detetom i njegovim roditeljima kako bi stekao uvid u detetovu istoriju, razvoj i probleme koji se javljaju. Na osnovu ove procene terapeut će formulisati plan terapije
Terapeut će objasniti detetu kako funkcioniše terapija i kako će izgledati terapijski proces. Takođe će uspostaviti odnos poverenja sa detetom, kako bi dete bilo spremno da izražava svoje misli i osećanja.
Dete ima priliku da bira aktivnosti kojima će se baviti u terapiji. Terapeut će posmatrati dete i pokušati da razume detetove emocije, potrebe i probleme na osnovu načina na koji se igra.
Terapeut će predložiti određene aktivnosti koje mogu pomoći detetu da razvije određene veštine ili da se suoči sa svojim problemima na konstruktivan način
Nakon završetka, terapeut će razgovarati sa detetom o tome šta je bilo značajno u aktivnostima, kako se dete osećalo i šta je naučilo. Terapeut će koristiti različite tehnike komunikacije kako bi pomogao detetu da izrazi svoje misli i osećanja.
Terapeut će koristiti različite tehnike kako bi pomogao detetu da razvije određene veštine, kao što su rešavanje problema, komunikacija, samopouzdanje i regulacija emocija.
Kada dete dostigne svoje ciljeve u terapiji, ili kada terapija dostigne svoj prirodni kraj, terapeut će zaključiti terapiju. Terapeut će razgovarati sa detetom i njegovim roditeljima o tome šta su postigli i kako će nastaviti sa napretkom.
Psihoterapijski proces se može razlikovati od deteta do deteta i terapeut će prilagoditi svoj pristup u skladu sa detetovim individualnim potrebama i problemom.