Play terapija

Najčešći problemi u učenju

Proces učenja je često praćen različitim problemima. U nastavku će  biti predstavljeni oni najčešći:

  • Stalno odlaganje početka procesa učenja i brzo odustajanje

Jedan od najčešćih problema učenja je nedovoljna motivacija i neadekvatno upravljanje vremenom. Dete nikako da sedne i „zagreje stolicu”, sve drugo mu je važnije. Prijatelji zovu na rođendan, proslavu, crtani, serija, film, lopta. Sve su ovo sastavne aktivnosti života, ali mogu da ometaju proces učenja ako nisu dobro raspoređene u odnosu na učenje.

Rešenje ovog problema je u adekvatnoj motivaciji i struktuiranju vremena za učenje.

  • Neredovno učenje (kampanjsko učenje), učenje pred sam ispit, pismeni…

Ima još par nedelja do ispitivanja, do testa, do kontrolnih, mislite da ima dovoljno vremena, odlaže se početak učenja. Ovo je obično najčešća i velika varka. Vreme do ispitivanja brzo prođe, a onda se nađete u „nebranom grožđu“ jer ima malo vremena da kvalitetno naučite i pređete predviđeno gradivo.

Rešenje ovog problema je  u  procesu planiranja učenja.

  • Osećaj brzog zaboravljanja i pomešanosti naučenog

Često se dešava da se uči više od onoga što je optimalno za taj dan, često se ne povezuju činjenice, informacije i znanja iz prethodnih sličnih predmeta, gradivo se ne ponavlja dovoljno, nisu razjašnjene najvažnije celine… Sve to može rezultirati zaboravljanju pređenog gradiva.

Rešenje ovog problema je u savladavanju adekvatnih tehnika učenja.

  • Strah od ispitivanja

Strah od ispitivanja je jedan od najvećih ometača procesa učenja. Još na samom početku učenja kreće  se  sa idejom o proveri znanja, razmišlja se o negativnom ishodu…Javlja se trema, nervoza, predispitni strah, strah od neuspeha, a još nije ni završen proces učenja.

Rešenje ovog problema je u razvoju emocionalne pismenosti, prepoznavanju, kontrolisanju i razvijanju adekvatnih emocionalnih reakcija.

Shopping Cart